Ostróda, dnia 18.07.2018 r. OGŁOSZENIE O NABORZEPowiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Ostródzieogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze: REFERENT
w Zespole do Spraw Rehabilitacji Osób NiepełnosprawnychNazwa i adres jednostki: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Ostródzie,ul. Jana III Sobieskiego 5, 14-100 Ostróda.
1. Wymagania
a) niezbędne:
- obywatelstwo polskie, - wykształcenie minimum średnie, - pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych, - brak prawomocnego wyroku sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe, - stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na stanowisku referenta, - nieposzlakowana opinia, - znajomość przepisów:
- ustawa o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz.U.2018.511 z późn. zm.)
- dotyczących zasad funkcjonowania administracji publicznej, w szczególności samorządu terytorialnego.
- znajomość procedur administracyjnych i przepisów wynikających z Kodeksu Postępowania Administracyjnego i Instrukcji Kancelaryjnej, - obsługa komputera (pakiet MS Office - Word, Excel, poczta elektroniczna, Internet), - minimum półroczne doświadczenie w pracy biurowej w instytucji pomocy społecznej. b) dodatkowe: - umiejętność pracy w zespole oraz organizacji pracy własnej, - umiejętność redagowania pism, - dokładność i rzetelność w wykonywaniu obowiązków, - komunikatywność. 2. Główne obowiązki: 1. Znajomość przepisów obowiązujących na zajmowanym stanowisku. 2. Udzielanie ogólnych informacji i porad w zakresie spraw prowadzonych przez Zespół ds. Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych. 3. Udzielanie ogólnych informacji na temat programów celowych, realizowanych przez PFRON. 4. Współpraca z podmiotami zajmującymi się propagowaniem i rozwijaniem pomocy w środowisku osób z niepełnosprawnościami, ze szczególnym uwzględnieniem organizacji pozarządowych jako głównego partnera w realizacji zadań. 5. Współpraca z wyżej wymienionymi podmiotami oraz jednostkami administracji publicznej w tworzeniu powiatowych programów działań na rzecz osób z niepełnosprawnościami w zakresie rehabilitacji społecznej i przestrzegania ich praw. 6. Współpraca z Głównym Księgowym w zakresie przygotowywania sprawozdawczości finansowej i realizacji programu „Aktywny samorząd” od strony finansowej. 7. Współdziałanie z pozostałymi pracownikami Zespołu w celu sprawnej obsługi wszystkich realizowanych przez Zespół zadań. 8. Przyjmowanie i sprawdzanie kompletności wniosków od osób z niepełnosprawnościami lub instytucji reprezentujących ich interesy (zgodnie z obowiązującymi przepisami) w zakresie spraw prowadzonych przez Zespół. 9. Prowadzenie spraw związanych z realizacją programu „Aktywny samorząd”, a w szczególności: - udzielanie szczegółowych informacji w zakresie prowadzonych spraw; - przyjmowanie i rejestrowanie wpływających wniosków; - informowanie wnioskodawców o występujących brakach we wnioskach; - wstępne kwalifikowanie i przedkładanie Dyrektorowi Centrum kompletnych wniosków; - informowanie wnioskodawców o sposobie rozpatrzenia wniosku; - realizacja wniosków zgodnie z decyzją Dyrektora Centrum; - sporządzanie umów o dofinansowanie w ramach programu; - nadzór nad realizacją umów; - sporządzanie decyzji o wypłacie dofinansowań na podstawie przedłożonych dokumentów; - kontrola poprawności realizacji umów u wnioskodawców; - sprawozdawczość i rozliczenie umowy o finansowanie programu; - składanie propozycji podziału środków finansowych z PFRON przeznaczanych corocznie na realizację programu oraz propozycje przemieszczania tych środków pomiędzy poszczególnymi pozycjami. 10. Udzielanie odpowiedzi na indywidualne pisma od osób z niepełnosprawnościami oraz stowarzyszeń i instytucji dot. pomocy finansowej, skarg i wniosków. 11. Uczestnictwo w kontrolach przeprowadzonych przez Kierownika Zespołu lub Dyrektora Centrum, w zakresie dofinansowań udzielanych ze środków PFRON. 12. Wykonanie innych obowiązków nie objętych niniejszym zakresem czynności zleconych przez Dyrektora lub Kierownika. 13. Sporządzanie archiwum prowadzonych spraw. 3. Warunki pracy: Praca w warunkach biurowych. Stanowisko pracy wyposażone w komputer oraz inne urządzenia biurowe (drukarka, kserokopiarka, telefon, faks, niszczarka do dokumentów). Na stanowisku nie występują czynniki szkodliwe. Do uciążliwych czynników występujących na stanowisku należą: wymuszona pozycja ciała, obciążenie układu mięśniowo-szkieletowego, obciążenie wzroku, presja czasu. Nie występują bariery architektoniczne w dotarciu do pomieszczeń biurowych. W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia niniejszego ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Ostródzie w rozumieniu przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych jest wyższy niż 6%
4. Wymagane dokumenty: 1. kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie, 2. oświadczenia kandydata o korzystaniu z pełni praw publicznych i o niekaralności za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe, 3. oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji, 4. życiorys i list motywacyjny, 5. kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie obywatelstwa polskiego lub oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego, 6. kopie świadectw pracy, 7. kwestionariusz osobowy zgodny z załączonym wzorem ( >> pobierz tutaj ) W przypadku zatrudnienia kandydat będzie obowiązany dostarczyć oryginalne dokumenty do wglądu. Dodatkowe dokumenty: Oświadczenie o zapoznaniu się z Klauzulą informacyjną dla kandydatów biorących udział w naborze na wolne stanowisko urzędnicze w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Ostródzie będące załącznikiem do ogłoszenia.
5. Inne informacje: Wymagane dokumenty: list motywacyjny i życiorys, powinny być opatrzone klauzulą: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. U. UE L 119 z dnia 4 maja 2016 r.) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (tekst jednolity Dz U z 2018 r., poz. 1260).”
Umowa o pracę będzie zawarta na czas określony 6 miesięcy z możliwością przedłużenia. Pracownik podejmujący po raz pierwszy pracę na stanowisku urzędniczym, w tym kierowniczym stanowisku urzędniczym, w rozumieniu przepisów art. 16 ust. 3 ustawy z 21.11. 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz U z 2018 r., poz. 1260) obowiązany jest odbyć służbę przygotowawczą, o której mowa w art. 19 ww. ustawy.
Osoby zainteresowane udziałem w rekrutacji proszone są o składanie dokumentów aplikacyjnych w zaklejonej kopercie (z adresem zwrotnym) z dopiskiem: „Nabór na stanowisko urzędnicze - referent” – w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Ostródzie w terminie do dnia 30 lipca 2018 r. do godz. 1500 pokój 210 lub przesłać pocztą na adres: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Ostródzie, 14-100 Ostróda, ul. Sobieskiego 5 (decyduje data wpływu do urzędu).
Oferty, które wpłyną po terminie nie będą rozpatrywane. Kandydaci zakwalifikowani zostaną powiadomieni o terminie rozmowy wstępnej. Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: 089/642 98 84.
Oferty odrzucone, a nieodebrane przez kandydatów (oferty przechowywane są przez okres 3 miesięcy od dnia zakończenia postępowania rekrutacyjnego) zostaną komisyjnie zniszczone.
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Ostródzie zastrzega sobie prawo odstąpienia od konkursu na stanowisko referenta bez podania przyczyn.
Dyrektor Powiatowego CentrumPomocy Rodzinie w OstródzieTomasz Podsiadło Załączniki: 1. Klauzula informacyjna
|