Ostróda, dnia 04.10.2021 r. OGŁOSZENIE O NABORZE
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Ostródzie ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze: REFERENT Nazwa i adres jednostki: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Ostródzie, ul. Jana III Sobieskiego 5, 14-100 Ostróda. 1. Wymagania a) niezbędne: - wykształcenie wyższe magisterskie na kierunku pedagogika, pedagogika specjalna, psychologia, nauki o rodzinie lub o innym kierunku , którego program obejmuje resocjalizację, pracę socjalną pedagogikę opiekuńczo-wychowawczą, - pełna zdolność do czynności prawnych oraz pełnia praw publicznych, - brak karalności za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe, - stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na stanowisku referenta, - doświadczenie – minimum 2 lata pracy, ponadto kandydat: - nie jest i nie był pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest mu zawieszona ani ograniczona, - wypełnia obowiązek alimentacyjny – w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do niego wynika z tytułu egzekucyjnego, b) dodatkowe: - predyspozycje osobowościowe: odpowiedzialność, komunikatywność, staranność, terminowość, cierpliwość, samodzielność, kreatywność, dobra organizacja pracy, zdolność do samodzielnej pracy w warunkach stresu, - znajomość przepisów: - ustawy z dnia 9 czerwca 2011r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (Dz. U. z 2020 poz. 821 ze zm.),
- ustawy z dnia 25 lutego 1964 roku Kodeks rodzinny i opiekuńczy ( Dz. U. z 2020 poz. 1359),
- ustawy z dnia 29 lipca 2005r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie (Dz. U. z 2021 poz. 1249 ze zm.),
- wiedza z zakresu zasad funkcjonowania administracji publicznej, w szczególności samorządu terytorialnego.
- referencje, - umiejętność pracy indywidualnej oraz zespołowej. Dodatkowym atutem będzie: - doświadczenie w pracy z rodziną. 2. Główne obowiązki: II. Szczegółowy zakres zadań. 1. Nadzorowanie działalności organizacyjno-merytorycznej placówek opiekuńczo-wychowawczych. 2. Znajomość wszystkich przepisów obowiązujących na zajmowanym stanowisku. 3. Udzielanie informacji i porad w zakresie prowadzonych spraw. 4. Kompletowanie dokumentacji i kierowanie dzieci do placówek opiekuńczo-wychowawczych . 5. Współpraca z sądem rodzinnym, kuratorami sądowymi oraz innymi instytucjami działającymi na rzecz dzieci pozbawionych częściowo lub całkowicie opieki rodziców naturalnych. 6. Pomoc w integracji ze środowiskiem osób opuszczających niektóre rodzaje placówek opiekuńczo-wychowawczych, zakładów dla nieletnich. 7. Opracowanie programu działań w zakresie integracji ze środowiskiem osób opuszczających niektóre rodzaje placówek opiekuńczo-wychowawczych, zakładów dla nieletnich. 8. Planowanie działań zmierzających do integracji w/w osób ze środowiskiem. 9. Współpraca z instytucjami i organizacjami pozarządowymi działającymi na rzecz integracji tych osób. 10. Przyznawanie specjalnego świadczenia pieniężnego dla osób opuszczających niektóre rodzaje placówek opiekuńczo-wychowawczych, zakładów dla nieletnich. 11. Rozpoznawanie i bilansowanie potrzeb w zakresie pomocy w formie specjalnego świadczenia pieniężnego dla w/w osób. 12. Przyjmowanie i weryfikowanie indywidualnych wniosków w/w osób. 13. Przygotowywanie decyzji administracyjnych oraz wypłata świadczeń na ich podstawie, a określonych ustawą. 14. Planowanie środków na realizację w/w zadań. 15. Sporządzanie okresowych sprawozdań z realizacji zadań i ich wykonania finansowego. 16. Współpraca i współdziałanie z Głównym Księgowym Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Ostródzie w zakresie przygotowywania planów finansowych i sprawozdawczości finansowej. 17. Współpraca z podmiotami zajmującymi się propagowaniem i rozwijaniem pomocy dzieciom pozbawionym częściowo lub całkowicie opieki rodziców naturalnych ze szczególnym uwzględnieniem organizacji pozarządowych jako głównego partnera w realizacji zadań. 18. Sporządzanie miesięcznych wykazów wychowanków przebywających w placówkach. 19. Realizacja spraw związanych z uchodźcami na terenie powiatu w zakresie działania Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie. 20. Realizacja spraw związanych z bezdomnymi w zakresie zabezpieczenia kryzysowego na okres zimy. 21. Realizacja zadań wynikających z ustawy o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie i ustaw pokrewnych. 3. Warunki pracy: Zatrudnienie na umowę o pracę na pełny etatu na okres próbny - 3 miesiące, z możliwością przedłużenia na czas nieokreślony. Praca w warunkach biurowych. Stanowisko pracy wyposażone w komputer oraz inne urządzenia biurowe (drukarka, kserokopiarka, telefon, faks, niszczarka dokumentów). Na stanowisku nie występują czynniki szkodliwe. Do uciążliwych czynników występujących na stanowisku należą: wymuszona pozycja ciała, obciążenie układu mięśniowo-szkieletowego, obciążenie wzroku. Nie występują bariery architektoniczne w dotarciu do pomieszczeń biurowych. W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia niniejszego ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Ostródzie w rozumieniu przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz o zatrudnianiu osób niepełnosprawnych był wyższy niż 6%. 4. Wymagane dokumenty:
1. kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie i kwalifikacje zawodowe, wymagane do wykonywania oferowanej pracy, 2. CV i list motywacyjny, 3. kopie świadectw pracy, Własnoręcznie podpisane oświadczenie kandydata: • o posiadaniu zdolności do czynności prawnych, o korzystaniu z pełni praw publicznych oraz o niekaralności, • o pełni władzy rodzicielskiej tj., że osoba nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej, ani władza to nie jest jej zawieszona ani ograniczona, • o wypełnianiu obowiązku alimentacyjnego, w przypadku, gdy taki obowiązek w stosunku do niej wynika z tytułu egzekucyjnego, • o stanie zdrowia pozwalającym na wykonywanie pracy na stanowisku referenta, • o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji. W przypadku zatrudnienia kandydat będzie obowiązany dostarczyć oryginalne dokumenty do wglądu. 5. Inne informacje: Wymagane dokumenty: list motywacyjny i życiorys, powinny być opatrzone klauzulą: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (4.5.2016 L 119/38 Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej PL), ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1781), ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2019 r., poz. 1282) oraz ustawą z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2020 r., poz. 1320 z późn. zm.)”. Osoby zainteresowane udziałem w rekrutacji proszone są o składanie dokumentów aplikacyjnych w zaklejonej kopercie (z adresem zwrotnym) z dopiskiem: „Nabór na stanowisko referenta – w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Ostródzie” w terminie do dnia 18 października 2021 r. do godz. 1500 w pokoju nr 208 lub przesłać pocztą na adres: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Ostródzie, 14-100 Ostróda, ul. Jana III Sobieskiego 5 (decyduje data wpływu do urzędu). Oferty, które wpłyną po terminie nie będą rozpatrywane. Kandydaci zakwalifikowani zostaną powiadomieni o terminie rozmowy wstępnej. Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: 89 642 98 87. Oferty odrzucone, a nieodebrane przez kandydatów (oferty przechowywane są przez okres 3 m-cy od dnia zakończenia postępowania rekrutacyjnego) zostaną komisyjnie zniszczone. Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Ostródzie zastrzega sobie prawo odstąpienia od konkursu na stanowisko referenta bez podania przyczyny. Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Ostródzie Tomasz Podsiadło
|